הדו"ח הסודי של משרד החוץ: הסכם הגרעין ייחתם בהקדם"

אבי יעקב No Comments on הדו"ח הסודי של משרד החוץ: הסכם הגרעין ייחתם בהקדם"

למרות החשש שהביעו בארה"ב, בישראל מעריכים שהסכם עם איראן ייחתם בשבועות הקרובים | האגף למחקר מדיני: "ניכר כי הגורמים המעורבים במו"מ בשני הצדדים מגויסים" | ראש המוסד דדי ברנע ייצא בשבוע הבא לפגישות בוושינגטון | מגד, בארה"ב מעריכים כי ההסכם עם טהראן יידחה בכמה חודשים

חסן סולמני עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: Amir Levy/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות הדאגה בארה"ב בשל תגובת איראן לטיוטת הסכם הגרעין, ההערכה הישראלית שהצדדים קרובים מאוד להסכם בטווח של שבועות כרגע עומדת בעינה. דיווח חשאי של האגף למחקר מדיני במשרד החוץ שמעריך כך בפני מקבלי ההחלטות כך מדווח כתב N12 ירון אברהם.

"הממשל האמריקני ממשיך לראות בהסכם את הדרך היחידה לטיפול בתכנית הגרעין האיראני", נכתב בדו"ח. "הצדדים מגיעים לשלב הזה במו"מ מפוכחים יותר מבחינת הציפיות מהצד השני… ניכר כי הגורמים המעורבים במו"מ בשני הצדדים מגויסים להכשרת הלבבות וגיוס תמיכה פוליטית לקראת התכנסות להסכמות".

ראש המוסד דדי ברנע ייצא בשבוע הבא לפגישות בארה"ב, וגם ייתן סקירה בפני ועדת השירותים החשאיים בסנאט. המטרה הישראלית נוגעת לא רק להסכם ולשיפורו, אלא גם ליום שאחרי: ללחוץ על האמריקאים לשים על השולחן את אותה אופציה צבאית אמינה. "זה הדבר היחידי שיגרום להם שלא לנסות לרמות", כך אמר השבוע לפיד לביידן בשיחה ביניהם.

אחרי שיצאו אמירות אופטימיות מארה"ב ומאירופה, היום איראן שלחה בחזרה את הערותיה על טיוטת ההסכם, ובארה"ב משנים כיוון ואומרים כי "הכיוון לא נראה חיובי". באתר פוליטיקו כבר מעריכים שאם לא תהיינה הפתעות, החזרה להסכם הגרעין תידחה עד לאחר בחירות האמצע בארה"ב בחודש נובמבר.

בתוך כך, איראן הודיעה כי פרסה בחמישים ואחד ערים וישובים ברחבי המדינה מערכות הגנה אוויריות כדי לסכל מתקפה זרה על ישובים אלה. ההודעה מתפרסמת על רקע ההסלמה במתיחות מול ישראל וארה"ב. לדברי סגן שר ההגנה האיראני המערכות מאפשרות לכוחות המזוינים "לאתר איומים ולעקוב אחריהם על-ידי שימוש בתוכנה מסביב לשעון, בהתאם לסוג האיום והסכנה.

צה"ל אישר לראשונה לערוץ איראן אינטרנשיונל ערוץ תקשורת איראני המייצג את האופוזיציה להיכנס לבסיס של כיפת ברזל בדרום ולדבר עם מפקדים וחיילים מהיחידות המשרתים בבסיס. מפקד הסוללה אמר לכתב האיראני כי "כיפת ברזל היא רק חלק ממערכת ההגנה של ישראל, שכוללת ארבעה מערכות שונות שיכולות להגן על שמי ישראל מפני טילים קצרים וארוכי טווח של חיזבאללה ואיראן.



0 תגובות